Segons l’informe del Reial Automòbil Club de Catalunya, el tram de tota la xarxa espanyola amb cost més alt per quilòmetre a causa dels morts i ferits greus és el de la V-31 a València, entre l’enllaç de Silla i el de la CV-42. De fet, València i Catalunya són les comunitats autònomes més desafavorides en relació amb el cost per accident i la inversió en manteniment.

A Catalunya, el tram de la N-II, entre l’enllaç amb la C-32 i l’enllaç de l’autovia a Caldes de Malavella, és el més car en cost/km. Tots els trams que lideren el llistat a casa nostra són de carreteres nacionals de calçada única, amb dos carrils per a la circulació i mitjana d’intensitatde vehicles elevada.

Per cost social, el RACC entén tota aquella despesa derivada d’un accident de trànsit amb víctimes mortals o ferits greus i que inlou els costos en serveis d’emergència (policia, bombers, ambulàncies…), el costos mèdics i hospitalaris i de rehabilitació per les seqüeles de les lesions, costos derivats de la productivitat perduda i costos materials. Segons les dades del RACC, s’estima que a Espanya el cost associat a cada víctima en accident de trànsit és de 1.400.000 euros per cada mort i 219.000 euros per cada ferit greu.