Per fi, el sector del taxi ha arribat a un acord per fer front a la baixada de recaptació. Els actors implicats i l'Institut Metropolità del Taxi han consensuat mesures que permetran treure taxis del carrer i equilibrar l'oferta i la demanda. JOSÉ MARÍA SOTO, Associació de Taxistes Autònoms de Catalunya "Por una vez, el sector va a tener su propia voz. El propio taxista de la calle va a poder decidir qué medidas prefiere que se apliquen." Els titulars de llicències hauran d'escollir entre introduir un dia més de festa cada 15 dies, descansar un dia més a la setmana, establir uns torns de matí i tarda mentre que la nit no tindrà restriccions i, finalment, una regulació horària a través del taxímetre. En aquesta última, el taxista autònom treballaria un màxim de 12 hores, mentre que els taxis amb dos conductors, tindrien una jornada laboral de 16 hores. LUIS BERBEL, president del Sindicat del Taxi de Catalunya "Nuestra apuesta es la regulación horaria porque hemos estado trabajando y luchando durante dos años por ella. Consideramos que es la menos traumática para el sector." Tot i això, els taxistes consideren que aquestes mesures no serviran per augmentar la recaptació, afectada també per l'explotació il·legal de llicències. "La situación econòmica actual no nos va a dar para recuperarnos de ninguna de las maneras con ninguna de estas cuatro opciones." "Hay muchas empresas que se dedican a gestionar y arrendar licencias que infringen la ley metropolitana." També s'han resolt les divergències entre entitats i la divisió que afecta el sector. El 24 de maig hi haurà eleccions per escollir representants. "Muy importante porque el taxista también va a poder decidir los representantes que quiere que le representen ante la Administración. Eliminamos ya un problema histórico y que arrastrábamos desde hace tiempo." A partir d'aquestes eleccions, la viabilitat i el futur del taxi s'analitzarà en una mesa de treball.