És la imatge que es podria evitar si prospera una idea ara mateix molt embrionària. Els cotxes i les motos podrien deixar de circular junts als accessos de la ciutat. Una proposta, en fase d'estudi, que el Servei Català de Trànsit té sobre la taula des de fa temps: separar les motocicletes de la resta de trànsit. JOAN JOSEP ISSERN, director del Servei Català de Trànsit "Aquesta és una mesura que haurem de fer conjuntament amb l'Ajuntament de Barcelona. No és una mesura que podem prendre de manera unilateral. Estem en converses permanents per veure de quina manera podem solucionar la conflictivitat de la sinistralitat de les motos." Les xifres diuen que, a difèrencia del global d'accidents a la ciutat, que va a la baixa, els accidents amb motos implicades no s'aconsegueixen reduir. POSTPO L'any 2012 es van comptabilitzar més de 4.900 sinistres, uns 300 més que en anys anteriors. ¤W2 32 ]] C2.5 G 0 [[ Molts d'aquests accidents es produeixen als accessos de la ciutat. D'aquí que es plantegi la possibilitat de separar-les dels cotxes. "Jo sóc partidari de la seguretat i aquest és un dels aspectes que, segurament, treuria motos de la circulació entre vehicles i facilitaria un carril exclusiu per a ells." Entre els motoristes hi ha qui veu amb bons ulls la idea d'un carril segregat. "És possible que un carril per a motos evités molts problemes. A les cruïlles de vegades els cotxes giren i tu continues recte i és complicat." "Això seria una millora, la veritat. Si no has de circular amb els cotxes millor. Fins i tot veuria bé que poguéssim anar pel carril bus." Amb excepcions. "Jo vaig perfecte quan entro a Barcelona. No tinc cap problema." Una de les possibilitats que s'estudia en el cas de la B-23, l'accés per la Diagonal, és que les motos puguin circular pels vorals.
La proposta del carril segregat per a motos a l’entrada de Barcelona és sobre la taula del Servei Català de Trànsit (SCT) des de principis d’any, segons ha admès el director, Joan Josep Isern.
Joan Aregio, antic director del SCT, va ser l’impulsor de la iniciativa just abans d’ocupar la direcció del Servei d’Ocupació de Catalunya. Isern, un mes després de ser nomenat en el càrrec al capdavant del servei de trànsit, s’ha postulat com un ferm defensor de la proposta. “Tot el que sigui tenir un carril independent on no barrejar cotxes i motos sempre serà benvingut”, ha dit.
Les “converses permanents” entre el Servei Català de Trànsit i l’Ajuntament de Barcelona encara estan en marxa, ja que totes dues parts estan estudiant la viabilitat de la proposta.
Reduir els accidents de moto
L’objectiu de separar cotxes i motos als accessos de la ciutat seria reduir la sinistralitat. Segons el Servei Català de Trànsit, tot i que el nombre global d’accidents decreix any rere any, els sinistres amb motos implicades segueixen una evolució desigual. Segons dades facilitades per l’Ajuntament, l’any 2012 hi va haver més de 4.900 accidents amb motos implicades a la ciutat, uns 300 més que els anys 2010 i 2011.