El regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, ha presentat aquest divendres a les entitats una primera proposta de canvi de model tarifari del Bicing, amb la finalitat que sigui més eficient i equitatiu. La proposta preveu que el nou model tarifari s’emmarqui en el desplegament de la T-Mobilitat de cara a 2015. Aquest nou model s’haurà de consensuar amb les entitats i els partits polítics. La posada en marxa d’aquest sistema implicarà que, el proper 2014, el preu de l’abonament del Bicing s’actualitzarà amb la pujada de l’IPC.

Tarifes més adaptades a l’ús

La proposta de l’Ajuntament preveu que s’estableixi un preu base més reduït que l’actual per fer-se soci del servei i que es cobri a partir de determinats supòsits, com ara el tipus de viatge, la temporada durant la qual es realitza (si és alta o baixa), la durada del viatge i el nombre de trajectes.

D’aquesta manera el cost d’un viatge concret pot incorporar bonificacions si l’usuari fa servir el Bicing de pujada, un fet que ajuda a reduir els costos logístics del servei, o fora de la temporada alta (entre l’abril i l’octubre). Actualment l’abonament anual del Bicing costa 46,46 euros.

El Bicicleta Club de Catalunya veu amb bons ulls que es treballi un nou model tarifari, però alerta del perill de pagar en funció dels usos. Segons explica el president de l’entitat, Joan Valls, la penalització en funció dels usos del Bicing “pot ser contraproduent per la sostenibilitat del servei.”