Des de l'1 de gener, aquest gest es podrà fer a partir de les 12 de la nit. L'ampliació horària fins a les dues de la matinada representa incrementar un 10% el servei de bicicletes entre setmana. El cost d'aquesta millora no depèn de l'Ajuntament, sinó que recau en la concessionària. SÒNIA RECASENS, tinenta d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació "És evident que aquestes dues hores més de servei comportaran més rodament i desgast de la bicicleta. Caldrà veure quin impacte té en el servei logític, si representa un moviment molt elevat i pot desnivellar que les bicis a les cinc del matí no estiguin repartides." Arran de la implantació del nou sistema informàtic l'estiu passat, les incidències han minvat un 30%. Millores que se sumen a un sistema més estable que consolida els 120.000 abonats. POSTPO Dilluns el Bicing costarà nou euros més i queda fixat en 44 euros. A partir de la primera mitja hora, el preu per l'ús de la bicicleta s'encareix 10 cèntims i per a un ús superior a les dues hores s'hauran d'abonar quatre euros amb vint cèntims en fraccions d'hora. L'abonament inclou una assegurança per a danys propis, a tercers i defensa legal. Associacions de ciclistes consideren racional la pujada, però reclamen més inversió en infraestructures. JOAN VALLS, president del BACC "44 euros pel servei del Bicing, bé, però zero euros per educació, promoció i infraestructures, no ens sembla gens bé." El 2012 també portarà feina. Sobre la taula, encara hi ha la publicitat al Bicing. L'Ajuntament es troba immers en estudis jurídics per decidir si s'inclou a les bicicletes o a l'estació. La tarificació per usos és un altre tema pendent, però el que sí que en queda relegat és l'ús per part de turistes.

Aquest dijous s’han presentat les novetats del servei de Bicing per a 2012. Una de les més destacades és l’amplicació del servei des de la mitjanit fins a les dues de la matinada els dies laborables. Els caps de setmana hi seguirà havent el servei ininterromput durant tota la nit.

Altres novetats del Bicing, a banda de l’amplicació de l’horari en els dies laborables, és la reducció en un 30% del nombre d’incidències des que es va instal·lar el nou sistema informàtic el mes d’agost. Per contra, han augmentat un 30% els usos diaris del servei.

De cara a 2012 s’afegeixen prestacions en l’assegurança dels usuaris, que a partir d’ara tindran més cobertures, com per exemple l’ampliació de la responsabilitat civil fins a 12 milions d’euros per sinistre. Una altra de les novetats és la contractació d’una pòlissa amb la companyia Zurich. L’assegurança sumarà una cobertura de danys a tercers, i també oferirà assistència jurídica i assessorament legal.

A més també es produirà una pujada dels preus. L’abonament anual, que fins ara costava 35 euros, en costarà 44 a partir de l’1 de gener. També s’apugen els preus per utilitzar el servei més enllà de la primera mitja hora. En aquest cas, l’usuari pagarà 0,70 euros, quan fins ara en pagava 0,60. Per utilitzar més de dues hores el servei, es passarà de pagar un suplement de 3,05 euros a un de 4,20 euros. La pujada dels preus es produeix per tal d’ajustar la cobertura del cost del servei per part dels usuaris al nivell d’altres transports públics. El grau de cobertura per aquest proper any se situarà al voltant del 25%. A més, l’increment del preu permetrà a l’Ajuntament recaptar mig milió d’euros més.

El Bicing té uns 120.000 abonats de mitjana i més de 55.000 usos diaris en els dies laborables.