"Continuaré anant en Ferrocarril perquè és l'única opció que tinc, però tot i així estudiaré alguna altra tarifa, vejam si em surt millor de preu." "Em continuaré movent en metro, més que res perquè no tinc més remei. M'estic plantejant d'anar en bici, però..." És el plantejament que es fan molts usuaris del metro després de l'anunci de les noves tarifes, una pujada de preus que no ha agradat a la majoria de viatgers. "Si el que volen és evitar que la gent s'hi coli, aquesta mesura és perjudicial." Queixes pel preu, però tambe per la retallada de serveis. "Muchas veces por las noches tengo que moverme de un lado a otro, y básicamente el transporte que más utilitzo es el Ferrocarril." També la plataforma Promoció per al Transport Públic n'ha fet avui una valoració crítica. Asseguren que és la primera vegada que es dóna una situació com aquesta i consideren que la baixada dels anomenats títols de fidelització no és suficient. Perquè una T-mes sigui rendible, calculen, s'han de fer un mínim de 68 viatges, és a dir, més de dos al dia de dilluns a diumenge. RICARD RIOL, president de Promoció per al Transport Públic "La Generalitat ha fet la pujada més gran de la història del sistema tarifari integrat i ho compensa amb una rebaixa simbòlica d'un títol de transport que no compra ningú. Per tant, el que hem exigit i hem fracassat amb la Generalitat és haver fet un abonament que realment fidelitzi els usuaris i ens ajudi a recaptar també més fons." La seva proposta és, primer de tot, redactar una llei de finançament. Consideren que més enllà de la pujada de preus hi ha altres propostes per aconseguir fons.