El sistema de frenada d’emergència autònom (AEB) actua preveient els accidents amb antelació gràcies a la detecció d’obstacles a la calçada, ja siguin objectes quiets, altres vehicles o vianants. La tecnologia, per tant, podria ajudar a reduir accidents com les col·lisions per abast (posteriors), les col·lisions múltiples, els xocs amb obstacles estàtics i els atropellaments a vianants.

Tenint en compte les dades d’accidentalitat de 2012, el RACC calcula que es podria reduir fins a un 17% la mortalitat a les carreteres de l’estat, que es traduiria en 330 morts menys. El president del RACC, Sebastià Salvadó, ha assegurat que el sistema és un dels avenços més importants “des del cinturó de seguretat o l”airbag'”. A més, segons un estudi de la mateixa organització, l’AEB intervindria en un 73% dels accidents, fet que es traduiria en 1.547 ferits greus menys i 25.832 ferits lleus menys.

L’iMobility Challenge té lloc des d’aquest dijous fins dilluns a les instal·lacions del Camp Nou. Paral·lelament, la seu del RACC acull la cinquena edició del SalóRACC, amb una oferta de continguts que es complementa amb els del Challenge.