Un carril bici de 1,7 quilòmetres de longitud unirà els districtes de Sant Andreu i Sant Martí. El vial donarà continuïtat al que s’ha fet al carrer de Berenguer de Palou entre Josep Estivill i Ferran Turné. Les obres per executar aquest carril bici està previst que comencin al maig i duraran vuit mesos. L’obra, a càrrec de Barcelona Sagrera Alta Velocitat (BSAV), disposa d’una inversió de 1,1 milions d’euros.

Un tram bidireccional nou

En sentit cap a Sant Martí, el carril bici seguirà pel carrer Gran de la Sagrera i el carrer del Clot fins a Espronceda. En l’altre extrem, cap a Sant Andreu, continuarà per Berenguer de Palou fins al carrer del Pare Manyanet, seguirà pel carrer del Pare Manyanet i es bifurcarà pel carrer Gran de Sant Andreu i Josep Soldevila fins a l’Onze de Setembre.

La planificació preveu que el vial sigui bidireccional. Aquest carril bici connectarà els barris de Sant Andreu i la Sagrera amb Sant Martí i la trama de l’Eixample gràcies al nou carril bici del carrer de Mallorca, que també està previst per aquesta tardor. Des de l’Associació de Veïns i Veïnes de la Sagrera celebren la notícia i el que voldrien es donar continuïtat al carril bici i garantir que des d’aquests barris es pugui arribar al centre de la ciutat.

Servirà per pacificar una part de l’entorn de l’Escola Turó Blau

L’AFA de l’Escola Turó Blau, situada a l’encreuament del carrer del Pare Manyanet amb Gran de Sant Andreu, per on passarà el nou carril bici, fa temps que reclamaven una pacificació de l’entorn. L’associació de famílies veu bé el tram de carril bici que hi haurà davant de l’accés del centre educatiu. A més, en aquest espai també s’eixamplarà la vorera.

No estan satisfets, però, amb el carril bici projectat pel carrer Gran de Sant Andreu, on es troba el pati d’infantil de l’escola. Segons Martí Badal, membre de l’AFA de l’Escola Turó Blau, és “insuficient”. En aquest tram es mantenen els dos carrils de circulació i la bicicleta coexistirà amb l’autobús. “Es preveu fer un carril bici que seria un carril 20, però no hi tenim gens de confiança perquè són poc respectats”, explica en Martí Badal i conclou que allà la intervenció passa per reduir carrils directament.