El protocol, similar al que ja hi ha signat amb TMB per a la xarxa de metro, estableix els passos a seguir quan una persona mor atropellada a les vies dels FGC, sigui per suïcidi, homicidi o accident. L’empresa ho comunicarà als Mossos d’Esquadra, que seran els qui es desplaçaran fins al lloc de l’incident i en comunicaran tots els detalls al jutjat de guàrdia. Llavors el jutge decidirà si necessita veure el cadàver “in situ” o bé autoritza els policies perquè el moguin. Finalment, el metge forense podrà decretar directament l’aixecament del cadàver, és a dir, la retirada de les despulles de les instal·lacions dels FGC.

El protocol ha estat rubricat pel president del TSJC, Miguel Ángel Gimeno, amb el conseller d’Interior, Felip Puig, i el president dels FGC, Enric Ticó, que ha assegurat que, més enllà del respecte que sent per les víctimes, la seva funció és “pensar en els vius” i intentar minimitzar la interrupció del servei ferroviari. Els atropellaments són una de les principals causes de retards en els Ferrocarrils de la Generalitat. Durant els darrers cinc anys, se n’han produït 20 casos.

Puig i Gimeno han confirmat que estan negociant amb Renfe per poder aplicar un protocol similar a la xarxa de Rodalies, que concentra la major part de viatgers i d’atropellaments.