L’estudi del CENIT ha avaluat com afectarà el pas del tramvia en 24 cruïlles a la circulació de busos, vehicles privats, bicicletes i vianants en l’hora punta, de vuit a nou del matí. Els investigadors preveuen que el tramvia circuli amb una freqüència de pas de quatre minuts entre Francesc Macià i Glòries, i amb una velocitat comercial pràcticament idèntica a la del Trambaix i el Trambesòs. Segons l’estudi, el trajecte de Francesc Macià a Glòries en tramvia seria de 15 minuts, la meitat del que es triga ara en transport públic.

En el cas dels autobusos que travessen la Diagonal, en dos de cada tres carrers el temps d’espera es reduirà i passarà de 46 a 38 segons. Les cruïlles on la situació es preveu que millori més és al passeig de Gràcia (de 83 a 40 segons) i a València (de 86 a 45 segons), cosa que farà més competitives les línies 22, V15, H30 i 34. Entre el passeig de Gràcia i la via Augusta es preveu que bus i tramvia comparteixin carril. En canvi, les cruïlles més afectades serien Mallorca (de 38 a 57 segons), Aragó (de 41 a 61 segons) i Calvet (de 24 a 45 segons).

Pel que fa al vehicle privat, l’estudi conclou que en el 67 % dels carrers que travessen la Diagonal hi haurà menys temps d’espera als semàfors (de 44 a 35 segons de mitjana). De 30 carrers analitzats, es calcula que en 20 es reduiran les cues. Les més beneficiades seran la de passeig de Gràcia ascendent, València, Padilla i Los Castillejos. A l’altre costat, l’espera als semàfors s’incrementarà un 50 % a vies com Aragó (de 41 a 61 segons) i Mallorca (de 38 a 57 segons).

El director d’estratègia de la connexió del tramvia, Pere Macias, ha explicat que l’augment de cua a Aragó es deu al fet que els vehicles que pugen per Marina no podran girar a la Diagonal i el trànsit es derivarà cap a Aragó. “Se’ns allarga la cua, però el guany urbà serà espectacular”, ha dit Macias, que ha detallat que en aquesta cruïlla hi haurà més espai públic. L’estudi del CENIT preveu que amb la connexió del tramvia circulin 12.500 vehicles menys cada dia i canviar de sentit el carrer del Comte d’Urgell o l’avinguda de Sarrià.