Les persones que diàriament fan servir l’intercanviador entre l’L4 i l’L5 del metro a Maragall han viscut entre dubtes i confusió el primer dia de tall per obres d’accessibilitat del passadís subterrani que connecta les dues línies. Aquesta connexió es fa des d’aquest dilluns pel carrer i per a molts usuaris el nou itinerari no està prou ben indicat. “Vas de sorpresa en sorpresa, pensava que seria més fàcil. Has de sortir, fer la volta… una mica complicadet”, afirma en Josep Lluís, un dels usuaris.

Tot i que s’han penjat cartells amb fletxes indicatives i plànols, els usuaris creuen que caldrien també informadors a peu de carrer i senyalització horitzontal, és a dir, marques al terra que indiquessin l’itinerari a seguir entre l’avinguda dels Quinze i el nou vestíbul de l’L4 a la ronda del Guinardó. “No és gaire tros però has de fer una volta i caldria que hi hagués algú informant, sobretot la gent gran i les persones amb discapacitat”, critica un altre usuari.

Sense senyalització per a persones amb diversitat funcional

Precisament betevé ha comprovat com un usuari invident, l’Àlex (a la imatge inferior), ha necessitat l’ajuda d’un dels operaris de l’obra per poder arribar des de la línia blava fins a la groga. “Molts cops coneixem el camí, però en haver-hi canvis, m’han hagut d’acompanyar, perquè no puc llegir els cartells i no sabia per on anar“, afirma.

De fet, els obrers i el personal de TMB de l’estació de Maragall s’han encarregat en moltes ocasions de suplir la falta d’informadors al carrer i informar i, fins i tot, acompanyar alguns viatgers. Es tracta d’un intercanviador per on habitualment passen unes 20.000 persones diàriament. Es preveu que el tall del passadís entre les dues línies s’allargui un any.