tanca intercanviador metro maragall

La represa dels treballs per adaptar l’estació de metro de l’L5 i la correspondència amb l’L4 aquest dilluns comporten incidències per als 20.000 usuaris que fan servir diàriament aquest intercanviador. L’accés situat al carrer de Ramon Albó i el passadís de connexió entre ambdues línies està tancat i així seguirà fins a la primavera del 2024. Mentre durin les obres, l’intercanvi entre l’L5 i l’L4 es farà en superfície.

Instal·lació d’ascensors i rampes

El tancament de l’accés de Ramon Albó es fa per instal·lar a l’L5 un ascensor de carrer i fer espai al vestíbul per connectar-lo amb l’andana amb un segon elevador. Al passadís de correspondència entre l’L4 i l’L5 es faran rampes per eliminar els trams d’escales existents. A més, s’hi instal·laran dos ascensors per connectar amb el passadís amb el nivell de les andanes de l’L4.

Esquema de les actuacions i les afectacions previstes

A partir d’ara, els usuaris hauran d’accedir a l’L5 per l’accés situat a l’avinguda dels Quinze i, a l’L4, pel nou vestíbul de la ronda del Guinardó. La connexió entre totes dues línies s’efectuarà pel passeig de Maragall i la ronda del Guinardó fins al final dels treballs, previst per a l’any vinent.

Represa d’obres amb un nou projecte

Els treballs per adaptar l’intercanviador de l’L5 de Maragall van quedar aturats el març passat per l’aparició d’alguns imprevistos que va obligar a redactar un nou projecte. Al vestíbul de Ramon Albó es va trobar tot un seguit de cables de senyalització ferroviària que s’han de desviar per dur a terme l’obra.

A més, s’hauran de desplaçar les màquines validadores i moure les escales fixes per deixar espai per al nou ascensor. Per instal·lar l’ascensor que connecta el passadís i l’andana de l’L4 també cal desviar uns cables de serveis i fibra òptica.

Una xarxa més accessible

L’intercanviador del metro de Maragall és un important nus de la xarxa de transport públic, amb més de 20.000 usuaris cada dia. L’adaptació d’aquest comporta una inversió de 14,4 M € i compta amb finançament FEDER. Dins aquest marc d’obres, el Departament de Territori de la Generalitat ja ha completat l’adaptació de l’estació de l’L4.

Actualment, estan adaptades 152 de les 163 estacions que hi ha en servei a la xarxa de metro de l’àrea de Barcelona, una xifra que suposa un 93 % del total. L’objectiu de Territori es continuar treballant per completar l’adaptació de tota la xarxa, així com millorar l’accessibilitat d’algunes de les estacions ja adaptades.