Aquest dilluns comencen les obres que han de perllongar 200 metres les andanes de l’estació de Rodalies d‘Arc de Triomf. L’acte l’ha presidit la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, el conseller de Territori, Juli Fernàndez, i la tercera tinenta d’alcaldia i regidora de Mobilitat, Laia Bonet. Totes dues han destacat que es tracta d’una actuació “petita, de cirurgia” però que serà fonamental per millorar el servei al Maresme.

Es tracta d’unes obres llargament esperades que permetran que les línies R1, R3 i R4 puguin fer servir els trens Clivia de doble composició, que són el doble de llarg que els que circulen ara en aquestes línies. Això farà possible, doncs, gairebé duplicar l’oferta de places, fins arribar als 2.000 passatgers per tren. Calculen que es guanyaran uns 5.000 viatgers diaris, a l’estació amb les xifres més altes de connexió amb el metro.

Acte de presentació de l’inici de les obres a l’estació d’Arc de Triomf

Una inversió de més de tres milions d’euros

La complexitat de l’actuació, aparentment senzilla, rau en què cal moure els ascensors situats al final de les andanes. A més, s’aprofita per millorar l’aspecte i seguretat de l’estació, amb més llum i senyalització per a persones amb ceguesa.

El projecte va sortir a concurs el maig passat per prop de tres milions d’euros, i amb la previsió que les obres durin uns 10 mesos. Tot i això, es preveu que en set mesos el perllongament de les andanes pugui estar ja operatiu. D’aquesta manera s’acabarà un punt que va quedar pendent quan es va inaugurar el nou vestíbul de l’estació d’Arc de Triomf, l’any 2012.

Un projecte ajornat

Les obres arrenquen després de diversos ajornaments. El projecte ja estava inclòs en el Pla d’infraestructures ferroviàries de Rodalies de Barcelona 2008-2015. De fet, al 2019 el coordinador del Pla de Rodalies de Catalunya, Pere Macias, va assegurar a betevé que l’inici de les obres era qüestió de setmanes.