estació Arc Triomf

Renfe treu a concurs públic les obres per a la prolongació fins als 200 metres de les andanes de l’estació de Rodalies d’Arc de Triomf. Aquesta actuació és una de les que té un cost més baix dins del pla de millora de Rodalies però, en canvi, té un benefici immediat i molt important sobre la capacitat dels trens de les línies R1, R3 i R4, i permetria millorar sensiblement l’oferta de Rodalies.

Les obres es liciten per un import de 3,4 milions d’euros i Renfe preveu que, un cop comencin, puguin estar enllestides al cap de 10 mesos. El termini de presentació de projectes s’acaba el 29 de juny, però no hi ha un calendari establert per a l’adjudicació, ni tampoc una data prevista d’inici dels treballs.

Increment de l’oferta: 2.000 viatgers per tren

Fer les obres per allargar les andanes de l’estació d’Arc de Triomf fins arribar als 200 metres de longitud és clau perquè en aquesta estació puguin aturar-se els trens Civia de doble composició. Aquest tipus de trens els integren dues unitats de cinc cotxes de longitud que tenen una capacitat per a gairebé 2.000 persones.

Per aquesta estació hi circulen els trens de Rodalies de les línies R1, R3 i R4 que, en alguns casos, podrien doblar l’oferta de places i oferir un millor serveis, especialment en hores punta.

Una reivindicació històrica

La prolongació de les andanes de l’estació d’Arc de Triomf és una reivindicació històrica. Fa tres anys, l’abril del 2019, el coordinador del Pla de Rodalies de Catalunya, Pere Macias, va assegurar a betevé que l’inici de les obres era qüestió de setmanes.

La història, però, comença més enrere. La prolongació de les andanes ja estava inclosa en el Pla d’infraestructures ferroviàries de Rodalies de Barcelona 2008-2015, quan el ministre de Foment era el socialista José Blanco. De fet, és un dels punts que va quedar inacabat quan es van fer el nou vestíbul de l’intercanviador de l’estació d’Arc de Triomf el 2012, ja fa una dècada.