Reduir la flota, fer una reestructuració comercial i eliminar les rutes que comporten pèrdues. Aquestes són algunes de les mesures que Spanair portarà a terme per millorar la companyia, amb un estalvi d'uns 100 milions d'euros anuals. FERRAN SORIANO, president de Spanair "El nostre repte immediat és la reestructuració de costos per no perdre diners. Ens hem d'encongir, retallar costos perquè l'aerolínia sigui rendible. Un cop fet això, volem créixer, amb els nostres avions i amb els socis de Star Alliance." Spanair es defineix com una aerolínia en xarxa. A diferència de les de baix cost, ofereix vols que connecten diferents ciutats. Segons Soriano, aquesta interconnexió és el que falta a l'aeroport de Barcelona. FERRAN SORIANO, president de Spanair "Barcelona té un aeroport fabulós. La nova T1 és molt còmode, però està pensada perquè sigui un "hub" i permeti interconnectar vols. I la T2 és una bona reserva d'espai pel creixement futur. Spanair és l'única que ha apostat perquè Barcelona sigui un "hub". Si no ho fem nosaltres, no ho farà ningú." El president de Spanair ha remarcat que aquesta prioritat és la mateixa d'Aena. FERRAN SORIANO, president de Spanair "Alguns ens deien que això que volíem fer era com voler guanyar la Champions al Bernabéu, en el sentit que els interessos no estaven alineats. No és el cas, Spanair i Aena tenim els mateixos interessos i anem caminant junts." Ferran Soriano també ha reclamat la necessitat de millorar el sistema de comunicacions de l'aeroport. Considera que quan el metro hi arribi i el tren millori les infraestructures, el Prat podrà complir el seu objectiu.