avio-air-europa

Air Europa ha patit un ciberatac que ha deixat exposades les dades bancàries de diversos clients. En concret, l’aerolínia reconeix que els han sostret tota la informació necessària per operar amb les targetes dels usuaris: el número, la data de caducitat i el codi de validació (CVV). Per això, ha enviat un missatge a tots els clients per alertar-los de la situació.

L’empresa recomana als usuaris contactar amb la seva entitat bancària per anul·lar les targetes que hagin utilitzat al seu web “pel risc de suplantació de targetes i frau que aquest incident podria suposar”. A més, adverteix als clients que no facilitin informació personal per telèfon, missatge o correu electrònic, encara que el remitent s’identifiqui com la seva entitat bancària. També recomana no entrar en enllaços que avisin de suposades operacions fraudulentes i que es recullin proves en cas d’un ús no autoritzat de la targeta.

L’aerolínia ha neutralitzat l’atac

L’atac ha afectat l’àrea de pagaments que es gestionen a través del web, tot i que Air Europa remarca que s’ha actuat amb rapidesa per reparar el sistema i evitar que es filtrin més dades. Més enllà de les dades de les targetes, la companyia remarca que els ciberdelinqüents no han accedit a les dades personals dels clients.

Des de l’aerolínia asseguren que, de moment, “no hi ha constància que la filtració hagi acabat utilitzant-se per cometre cap frau” i remarquen que s’han activat tots els protocols: s’han alertat les autoritats competents, les entitats financeres i els usuaris afectats de l’atac. “En aquests moments, tots els nostres sistemes funcionen amb normalitat total i podem garantir la seguretat de les operacions”.