El carril bici del carrer de Jordi Girona, a les Corts, estrenarà un paviment drenant i permeable abans d’acabar l’any. Es tracta d’una prova pilot per avaluar aquest material i analitzar si pot contribuir a millorar la seguretat dels ciclistes durant episodis de pluja i alhora reduir el risc d’inundacions. La prova s’allargarà durant quatre anys.

El paviment tindrà una longitud de 100 metres i dos d’ample i estarà instal·lat al costat mar, entre els carrers de John Maynard Keynes i el passeig dels Til·lers. També es pavimentaran 10 metres lineals, a banda del carril bici, per comprovar la resistència del material als vehicles.

Segons el consistori, els estudis previs que ha fet la UPC indiquen que aquest paviment pot arribar a assolir una reducció potencial de l’aigua superficial d’entre el 44 i el 92 %, en funció de la geometria i la inclinació del carrer. A més, apunten que pot ser una alternativa complementària a la construcció de grans col·lectors i dipòsits.

Dues arquetes per mesurar cabals

Per dur a terme la prova pilot, l’Ajuntament instal·larà dues arquetes de registre per mesurar cabals. Una estarà situada al costat oest —on estarà el paviment real— i una altra, a l’oest, a sobre del paviment tradicional. D’aquesta manera es podran comparar les dades. També s’hi col·locarà una estació meteorològica, que tindrà sensors de temperatura, humitat i direcció del vent.