Indignació a la CGT pels nous controls d’alcohol i drogues que TMB vol aplicar als conductors d’autobús de forma obligatòria a partir del 6 de febrer. Qualifiquen la mesura d’“atac frontal” al col·lectiu, i acusen la direcció d’aplicar “unilateralment” el protocol sense esperar que entri en vigor la llei que ha de regular aquests controls a partir de l’1 de gener del 2024.

“Actualment no hi ha un problema real d’afectació a la plantilla de conductors i mecànics”, argumenta Àlvaro Martín Rodríguez, portaveu de la secció sindical bus CGT. Assegura que pot haver-hi algun cas “puntual” d’algun conductor per consum d’alcohol o drogues “però no com estan fent veure”, critica. “Amb aquesta mesura posen en el punt de mira qualsevol conductor”, afirma Martín.

TMB justifica que és un pas endavant en la prevenció

TMB, en canvi, justifica la implantació dels controls d’alcohol i drogues com un pas endavant en la prevenció. Els controls els farà una empresa especialitzada i s’aniran implantant de manera progressiva. En una primera fase que començarà aquest dimarts seran voluntaris, després amb invitació cap al treballador però també voluntàriament i, a partir del 6 de febrer, passaran a ser obligatoris. “És un exercici de responsabilitat mútua”, afirma Jacobo Kalitovics, director general de Bus TMB. “Estem fent un pas cap a la prevenció, no la imposició. Cal prevenir perquè mai arribin a passar coses”, conclou.

Kalitovics recorda que la proposta de fer aquests controls neix a la comissió ètica de TMB del mes de maig amb l’objectiu d’arribar al consum zero de drogues i substàncies psicoactives i que, a partir d’aquí, es treballa el protocol actual. TMB a més, argumenta que aquest tipus de controls ja fa anys que s’estan fent als conductors del metro amb normalitat, tal com recull la legislació ferroviària vigent.