El desplegament de carrils bici a Barcelona continua imparable. Només l’últim trimestre del 2017 se n’han posat en marxa 12 de nous, cinc dels quals el mes de desembre. Aquests últims sumen 7,2 nous quilòmetres d’infraestructura i en destaquen dos nous eixos unidireccionals, el del carrer de Sant Antoni Maria Claret i el del carrer de la Indústria, que connecten horitzontalment la Meridiana amb la travessera de Gràcia.
Una altra de les noves incorporacions del 2017 és el carril bici de la Gran Via de les Corts Catalanes, entre Aribau i Vilamarí, que ha baixat a la calçada. L’estrena d’aquest nou carril bici coincideix amb la celebració de la Fira de Reis. De fet, la seva implantació arriba després que l’any passat ja funcionés com a prova pilot durant el Nadal. En aquest cas, el carril bici ha fet desaparèixer les bicicletes de les mitjanes centrals, on convivien amb els vianants, i s’ha instal·lat a la calçada lateral de la Gran Via.
Objectiu: un carril bici a menys de 300 metres de casa
El carril bici de la Gran Via és un dels que s’ampliarà el 2018, entre els carrers d’Aribau i de Bailèn, on actualment no n’hi ha. Com aquest n’hi ha una trentena més de projectats. En destaquen els de la Zona Franca, tant al passeig, com als carrers de Mineria, Energia i Motors, i també al polígon industrial; els de diversos carrers dels entorns de la Sagrera, o el de la travessera de les Corts, entre Numància i l’avinguda de Sarrià. La intenció del consistori és sumar 233 km de carrils bici i que, un cop ampliada la xarxa, tots els ciutadans tinguin un carril bici a menys de 300 metres de casa. De moment, ja han invertit més de set milions d’euros i la previsió és arribar als 32,5.