JULIO GÓMEZ POMAR, secretari d'Estat d'Infraestructures "El sistema de circulación no puede seguir los sistemas automáticos de señalización y esto supone, por lo tanto, ralentizar la velocidad de circulación de los trenes. Esto es lo que lleva precisamente a que las frecuencias tengan que bajar."
Jornada de restriccions a Rodalies, després del caos que es va viure ahir; una situació que es mantindrà així fins que no es restableixi el servei. Segons Renfe i Adif, encara trigarà uns dies. Les línies afectades pel robatori de cable només funcionen al 50 %. Per tant, en l’R2, l’R8 i l’R11 -en què diàriament viatgen unes 60.000 persones en uns 200 trens– circulen la meitat de combois. Mentre això duri, hi haurà transport alternatiu d’autobusos. A més, el recorregut dels trens que han pogut circular han trigat 20 minuts més a fer el trajecte.
Reparar l’avaria costarà, i amb la impossibilitat d’utilitzar el sistema de regulació automàtic, l’única solució és reduir la circulació. El Ministeri de Foment, que ha declarat com a obres d’emergència els treballs de reparació, admet que es tracta d’un fet molt greu i treballa amb la Generalitat per minimitzar al màxim les afectacions. De fet, els responsables de Rodalies ja han avançat que presentaran denúncia pel robatori que ha generat tot aquest caos.
Aquest dimecres s’ha posat especial atenció a dos punts clau: la Universitat Autònoma i l’aeroport. Tot i els serveis extres, hi pot haver nous retards perquè la circulació ha de ser més lenta a causa dels danys en els sistemes de seguretat i informació. En aquest sentit, el comitè de coordinació de Renfe i Adif està treballant en una possible reprogramació dels horaris