El president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, ha anunciat la posada en marxa del servei, i ha dit que la connexió referma “Catalunya com a eix de comunicació entre França i Espanya”. El primer ministre francès, Françoise Hollande, s’ha mostrat molt satisfet per la posada en marxa de la línia: “Trigarem sis hores i 20 minuts sense transbordament. Ahir aquest trajecte es feia amb un tren nocturn que parava a Llemotges i que trigava 11 hores i mitja”. El primer ministre ha destacat que per primer cop hi haurà una interconnexió de les dues xarxes ferroviàries, una idea que es va gestar el 1992. “Han calgut 20 anys per fer-ho possible”, ha dit.

El servei directe unirà Barcelona amb París en sis hores i 20 minuts i es posarà en funcionament el 15 de desembre. Els bitllets es podran adquirir a partir d’aquest dijous a través de Renfe i la Société Nacional des Chemins de Fer (SNCF), que operen conjuntament la línia. El recorregut també permetrà unir Tolosa de Llenguadoc i la capital catalana en tres hores justes. Es preveu que l’oferta de places creixi progressivament des de la posada en servei. A França els combois circularan per trams d’alta velocitat entre París i Nimes d’una banda i entre Perpinyà i la frontera de l’altra. El tram entre Nimes i Perpinyà, poc més de 200 quilòmetres, es farà per via convencional.

La línia l’explota conjuntament la SNCF i Renfe, que fa anys que operen en comú els Talgos que uneixen Madrid i Barcelona amb parís i el Talgo Marenostrum entre Cartagena i Montpeller. La línia s’havia de posar en funcionament abans de l’estiu, però els problemes de connexió entre les dues operadores han posposat l’obertura fins al desembre. Els ministres han anunciat que es farà una inauguració oficial de la línia un cop s’hagi posat en funcionament.