Fa 10 anys que haurien d’haver acabat les obres dels accessos al metro de la Teixonera. Segons expliquen els veïns, encara no s’ha completat el projecte previst. “Recuperar aquesta zona verda...” Manca recuperar uns terrenys adjacents a l’estació, els quals permetrien ampliar l’àrea d’estada de vianants i construir-hi dues escales mecàniques que millorarien la mobilitat a peu de la zona. També falta fer desaparèixer l’escala provisional que hi ha ara que, adverteixen, és insegura. LLUIS CAIRELL, AV Teixonera “Nosaltres reclamem, que ja toca, el que es va començar al 2006 acabar-ho el 2016 si es pot acabar la sortida de l’estació com Déu mana. Amb les escales mecàniques i amb tot el projecte de la placeta.” El problema és que no és clara la titularitat de l’espai. Hi ha parts públiques i parts privades. Tampoc no és segur el que es farà amb aquestes cases afectades per un pla urbanístic. L’Ajuntament s’ha compromès a solucionar la situació durant aquest mandat perquè considera que els terrenys són fonamentals per esponjar el barri. MERCEDES VIDAL, regidora d’Horta-Guinardó “La Teixonera és un barri molt dens i llavors és molt necessari intentar actuar sobre els pocs espais que hi ha una possibilitat efectiva de convertir això en un espai d’estada pels veïns.” Caldrà veure, doncs, si en els propers anys es completarà la urbanització de l’espai que ja es va endarrerir per l’aturada de les obres de la Línia 5 per l’esvoranc del Carmel i que, després, només s’ha finalitzat parcialment.

Les obres dels accessos al metro de la Teixonera havien d’acabar l’any 2006 però ara com ara encara no han finalitzat: hi falten les escales mecàniques i condicionar-ne l’entorn. L’Ajuntament no ha pogut aclarir la titularitat total dels terrenys que es necessiten i això ha allargat els treballs més del previst.

El consistori ha marcat, ara, aquestes obres com una de les prioritats del barri i centra els esforços a intentar saber qui són exactament els propietaris de part dels terrenys dels accessos a l’estació. L’Ajuntament també reconeix que falten espais per a veïns i considera que l’ampliació de la plaça on hi ha l’accés del metro pot ser una solució.

L’Ajuntament anterior va finalitzar provisionalment l’obra de forma subsidiària per deixar els accessos al metro en unes condicions millors i així apaivagar les queixes veïnals. L’estació s’havia inaugurat amb la plaça sense urbanitzar perquè una part del terreny era privat. Es convertia en un fangar quan plovia i les tanques de ferro existents, a parer dels veïns, desmereixen l’espai.