Farà gairebé set quilòmetres, un dels quals serà així, un viaducte enlairat. Ja fa tres anys que es van iniciar aquestes obres, en què es treballa bàsicament de nit per no causar incidències de trànsit. Tot i no complir amb el termini establert d'acabar-ho a finals de 2011, el projecte avança favorablement segons la Generalitat. Asseguren que no han estat els recursos financers els causants del retard, sinó diversos factors constructius. El resultat ha de ser un carril obert a busos i vehicles d'alta ocupació amb tres o més passatgers. Amb això es pretén donar aire a una entrada a Barcelona per on passen diàriament una mitjana de 150.000 vehicles. RICARD FONT, secretari general de Transports i Mobilitat "Hi ha dos elements fonamentals del transport, que són la velocitat comercial i la freqüència. Per guanyar en velocitat comercial i posar més freqüència el que necessitem és la segregació." El govern descarta totalment fer pagar peatges per rendibilitzar l'obra, que estarà acabada el mes de juny. El període de proves serà durant els mesos d'estiu i es posarà definitivament en marxa al setembre. De moment, però, no es preveu que hi circulin motos ni altres tipus de vehicles. "El reglament d'ús o els vehicles que han de passar per aquesta infraestructura poden ser variables en un moment donat, és a dir, podem començar amb autobusos i vehicles d'alta ocupació. Podem anar-ho veient, no és una infraestructura rígida, per tant ens permet aquests canvis." L'aposta del govern és continuar impulsant projectes de vies segregades com aquesta, per exemple a l'entrada de Barcelona per la B-23. Sobre el paper ja està en mans del Ministeri i, tot i que no té calendari, és prioritari per a la Generalitat.