La prohibició d’utilitzar els patinets elèctrics al transport públic (ATM) es podria allargar més enllà de l’1 agost. L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) es planteja ampliar el veto a aquests vehicles de mobilitat personal per tenir temps d’acabar de redactar el reglament que en reguli la seva presència al transport públic. Segons avancen diversos mitjans i ha pogut confirmar betevé, ara mateix “tots els escenaris estan oberts” però el més probable és que el retorn dels patinets elèctrics es faci amb restriccions.

L’ATM assegura que el “més probable” és que s’abandoni la “barra lliure” que hi havia abans d’aplicar el veto. És a dir, que el retorn d’aquestes vehicles es faci amb alguns condicionants. Una possibilitat seria limitar-ne l’accés durant les hores punta o bé habilitar espais específics per aquests vehicles.

Pendents d’analitzar l’informe de Battech

Un dels elements d’anàlisi que pot condicionar la decisió final de l’ATM és l’informe que Battech acaba d’entregar-los. Es tracta d’un consorci d’empreses especialitzat en bateries elèctriques i que ha fet un anàlisi dels riscos d’aquests elements i com es poden minimitzar.

Els Bombers, sobre el risc d’incendi dels patinets: “La bateria pot explotar sense estar en càrrega”
ElsBombers de la Generalitat alerten que les bateries de patinets estan més exposades als cops i a la humitat, factors que poden fer-les incendiar

El veto als patinets elèctrics es va començar a aplicar el passat 1 de febrer al metro, autobús, trens de Renfe, FGC. Inicialment es va establir una durada de sis mesos, fins a l’1 d’agost, per poder estudiar com minimitzar els riscos d’aquests aparells arran de l’incendi d’una bateria en un vagó dels Ferrocarrils de la Generalitat el novembre de l’any passat.