Si en un principi es parlava d’una desviació de sis milions d’euros ara la xifra es dispara per sobre dels 30. La sospita de la fiscalia Anticorrupció és que els implicats van alterar de forma repetida els mesuraments tècnics dels treballs adjudicats i van falsejar les certificacions per justificar més treballs dels que realment havien efectuat.

El maig de 2014 els cinc acusats de malversació van al·legar que el sobrecost final obeïa a detalls d’unes obres que encara no s’havien cobrat. Els imputats són dos exresponsables d’Adif, un enginyer, un cap d’obres i un representant de l’empresa Corsán, la concessionària de les obres sota sospita.

Segons l’auditoria encarregada per Adif i remesa al jutjat, la llista de distorsions que explica la diferència de costos entre allò pressupostat i el cost real és extensa, ja que els projectes inclouen conceptes com l’ús de barreres New Jersey de formigó o làmines geotextils que no s’han trobat i només s’han comptabilitzat 678 soldadures -la meitat de les previstes-, i en lloc de formigó per als pals es van usar plaques metàl·liques cargolades i reblades.

La regidora de Sant Andreu i tinenta d’alcalde de Drets Socials, Laia Ortiz, ha reaccionat a Twitter davant la notícia i ha assegurat que “no tenim Estació de Sant Andreu Comtal ni avança Parc Lineal perquè alguns robaven i malbaraten els diners”.