El primer NitBus elèctric s’ha presentat aquest dimarts a la plaça d’Europa de l’Hospitalet. El nou vehicle donarà servei a les línies N12, N13, N14, N15,  N16 i N17.

El vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni  Poveda, ha anunciat que es posarà en funcionament durant els pròxims dies i es farà en horari nocturn per evitar que se li acabi la bateria per l’excés de trànsit que hi ha durant les hores diünes. També ha dit, que comença a funcionar durant la nit perquè permet reduir la contaminació atmosfèrica i acústica, aquesta última especialment important en horari nocturn.

L’autobús triga entre sis i set hores a carregar-se i per aquest motiu es preveu que pugui funcionar durant tot el servei i es recarregarà un cop acabi la seva jornada. L’autonomia és de 200 a 250 quilòmetres, cosa que suposa entre nou i 10 hores.

Poveda apunta que “si tot va bé no trigarem massa a tenir autobusos elèctrics en línies diürnes” i que es preveu que el 2019 hi hagi un mínim de dos línies de NitBus amb tots els vehicles elèctrics.

El vehicle s’ha produït al País Basc i és de la marca Irizar i no produeix emissions de diòxid de carboni (CO2), ni d’òxids de nitrogen (NOx) ni de partícules en suspensió (PM), els principals contaminants atmosfèrics a la ciutat.

En comparació a un vehicle de combustió, s’apunta que l’elèctric suposarà un estalvi de 318,28 tones de CO2 en emissions i disposa d’unes bateries reciclables en un 99 %, al final de la seva vida útil.