L’Ajuntament està decidit a mantenir algunes de les mesures i les restriccions al trànsit que s’han adoptat durant la crisi del coronavirus. Durant aquests mesos, s’han ampliat voreres en alguns carrers, s’han segregat carrils bus i, en definitiva, s’ha intentat guanyar més espai per als vianants. Això ha provocat les queixes d’algunes associacions comercials, com per exemple Barcelona Oberta i l’associació d’Amics del Passeig de Gràcia. Creuen que limitar l’accés dels cotxes al centre perjudicarà econòmicament les botigues.
Aquest dimecres la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha advertit que algunes d’aquestes mesures “han vingut per quedar-se”, com per exemple els carril de bus segregats.
Alarcón ha afegit que quan es va pacificar l’avinguda del Portal de l’Àngel també hi va haver queixes i que ara “és la milla d’or de les compres a Barcelona”. La responsable de Mobilitat del consistori ha explicat que durant la pandèmia “es van haver de prendre decisions molt ràpides per donar resposta a les necessitats” i que ara es valoraran, tenint en compte l’àmbit econòmic i també el de la mobilitat. Ha afegit que totes les mesures que es quedin, ho faran en el marc del Pacte per la Mobilitat i del Pacte de Ciutat.
Mesures al Mercat de Santa Caterina
Alarcón s’ha referit també a les queixes dels comerciants del Mercat de Santa Caterina, que alerten de la davallada de vendes pels talls de trànsit a la via Laietana, cada cap de setmana. Ha explicat que s’està treballant per millorar la situació i que cal buscar un equilibri. Ara, per exemple, està permesa l’entrada dels vehicles que van al pàrquing, els taxis o els vehicles de mercaderies. I diu que queda encara pendent que puguin fer-ho els autobusos.