L’any passat l’aeroport de Barcelona-el Prat va assistir 180.000 persones amb mobilitat reduïda (PMR), al voltant d’un 15 % més que el 2016. Les dades evidencien l’augment constant de la demanda d’aquest servei, que va atendre unes 500 persones diàriament de mitjana, amb pics de 900 viatgers en l’època de més activitat, el setembre i l’octubre.

Ara s’invertiran 46.690.00 milions d’euros per millorar el servei. Aquesta és la xifra del nou contracte adjudicat a Sagital per als propers quatre anys. Està previst que s’ampliï la plantilla actual de 100 persones, formades específicament per oferir un millor tracte als viatgers amb problemes de mobilitat. També es doblaran els vehicles que s’usen en alguns casos per facilitar el trasllat dels viatgers a les pistes. I es digitalitzarà totalment el sistema de gestió de passatgers, des d’on es coordinen els horaris i els punts de recollida dels passatgers. També es renovarà el mostrador d’assistència. Com explica el cap de Serveis Aeroportuaris d’Aena, Juan Carlos Ruiz Menéndez, es tracta de dotar de més recursos materials i humans el servei per fer-los més àgil per als passatgers. 

El servei, que funciona des del 2008, és gratuït i des d’Aena recomanen que els passatgers el reservin amb antelació quan comprin el bitllet, ja sigui per internet o en una agència de viatges.  També es pot demanar a l’aeroport del Prat trucant al telèfon 93 298 84 99 o a través del web d’Aena. 

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a