(ACN) El president de l’Associació de Línies Aèries (ALA), Javier Gándara, ha demanat aquest dilluns un debat “assossegat, sense línies vermelles ni posicions inamovibles” sobre l’ampliació de l’Aeroport de Barcelona-el Prat. “És un tema que no és senzill i té moltes implicacions”, ha reconegut Gándara, que considera que la taula de discussió s’ha de fer ja i hi han de participar tots els ens implicats i la societat civil catalana. “El president d’Aena va plantejar fa uns dies quatre alternatives possibles i totes tenen els seus avantatges i inconvenients”, ha recordat el president de l’ALA. Entre les opcions hi ha la utilització de l’Aeroport de Girona com una pista secundària del Prat. “S’hauria de veure què pensen els consumidors d’utilitzar el de Girona com una pista més de Barcelona, quan estan acostumats a volar a un aeroport que és tan a prop de la capital catalana”, ha reflexionat Gándara.

El tancament de bases de Ryanair

Sobre el tancament de bases anunciat per Ryanair —a Girona, Tenerife, Gran Canària i Lanzarote—, el president de l’Associació de Línies Aèries no ho ha vist tot de color negre. “És una desgràcia per als treballadors, que poden perdre la feina o anar recol·locats en un altre indret més llunyà, però la connectivitat de l’aeroport pot no veure-se’n afectada ni reduir-se”, ha volgut deixar clar Gándara.