Fins ara, per anar a París han viatjat amb Talgo, però per a l'estada següent a la capital francesa volen provar l'AVE. Hi aniran pels volts de Nadal, sense haver de canviar de tren. De moment, però, ja en fan les primeres crítiques pel preu. ANTONIO BAIGÉS "Ens ha costat 442,40 euros. Molta propaganda de bitllets de 59, ni un." MONTSERRAT PARETS "He comprat dos bitllets Barcelona-París per 99 euros i 99 euros la tornada. El preu és raonable però no és el que anuncien. Ni molt menys." La connexió d'alta velocitat amb França es basa principalment en el recorregut sense transbord de Barcelona-París fent parada a Girona, Figueres, Perpinyà fins a arribar a París. Però amb la posada en marxa d'aquesta línia directa, Renfe i la companyia ferroviària francesa estrenen tres noves línies d'alta velocitat que arribaran a Tolosa, Marsella i Lió. A partir del 15 de desembre, aquests combois sortiran de l'estació de Sants i arribaran a París en sis hores i 25 minuts. Ho faran dos cops al dia: a primera hora del matí i de la tarda. Fer el transbord realment era un trasbals. I ara amb l'AVE vaig directament cap allà BRAULI BUDART MANEL CANAS De moment, sembla que no fer transbordament és una prioritat per als viatgers. De fet, a primera hora de la tarda se n'havien venut més de 4.200 bitllets i s'espera acabar el dia amb prop de 6.000 de venuts.

L’alta velocitat entre Barcelona i París es posarà en funcionament el diumenge 15 de desembre. Els passatgers esperen poder arribar a França estalviant-se el transbord a l’estació de Figueres-Vilafant. Critiquen, en canvi, els preus dels bitllets, que han sortit a la venda aquest dijous. Els títols costen entre 59 i 170 euros. Durant el matí ja se n’han venut 2.000.

Els combois connectaran en sis hores i 25 minuts Barcelona i París. En total, farà parada a 17 ciutats d’ambdós països: Girona, Figueres, Perpinyà, Montpeller o Nimes.