Port de Barcelona

(ACN/redacció) El Port de Barcelona aposta per la promoció del gas natural com a “combustible alternatiu” per a la mobilitat de vaixells, camions i maquinària. Segons Damià Calvet, president del Port de Barcelona, es tracta d’un combustible de “transició” que permet reduir substancialment l’impacte ecològic del Port, ja que, tot i que emet gasos d’efecte hivernacle com altres hidrocarburs, té una menor emissió de partícules.

Calvet vol continuar promovent l’arribada dels mercants, creuers i ferris més sostenibles a través d’incentius com el de bonificar les taxes que han de pagar els vaixells que arriben a la ciutat.

Barcelona, referent en gestió del gas natural liquat

Així mateix, Calvet ha destacat que ara com ara el Port de Barcelona s’ha consolidat com un referent en l’ús i la gestió del gas natural liquat, un combustible que ha guanyat pes estratègic arran de la guerra d’Ucraïna. “Som considerats un dels ports amb més capacitat de proveïment de gas natural liquat de tot el Mediterrani”, ha sostingut Calvet.

Aposta per l’electricifació dels molls

Més enllà de les actuacions relacionades amb el gas natural, Calvet ha recordat també l‘aposta del Port per l’electrificació dels seus molls. Amb aquesta mesura, la infraestructura espera reduir fins a un 22 % les seves emissions contaminants en pocs anys.

Segons ha explicat Calvet, aquest pla iniciarà la seva fase pilot el 2024 i estarà aplicat el 2030 a les seves terminals de contenidors, creuers i ferris. Paral·lelament, la infraestructura preveu instal·lar plaques fotovoltaiques per produir fins a 90 mW d’energia neta. Amb tot plegat, el president del Port de Barcelona calcula fer una retallada d’emissions equivalent a 30.000 habitants de la ciutat de Barcelona.