Encara que el seu nom sigui pràcticament desconegut pel públic, la productora Marianne Slot és una de les persones més importants del cinema europeu contemporani. El seu treball, amb més de 40 produccions en 25 anys, parla per si sol.

Marianne Slot va néixer el 1968. Francesa d’origen danès, les seves arrels li van permetre establir un pont entre França i els països nòrdics, on va començar la seva carrera. El 1993 va fundar la seva pròpia productora, Slot Machine, amb seu a París, i va començar una col·laboració llarga i rica amb Lars Von Trier. Ha estat al costat del director danès en totes les seves produccions.

Slot ha treballat com a productora amb directors nòrdics, però també amb realitzadors d’altres països. El cinema llatinoamericà li deu molt. Va produir amb Lisandro Alonso ‘Los muertos’, ‘Fantasma’ i ‘Liverpool’; amb Lucrecia Martel va fer ‘La mujer rubia’; és darrere de ‘La hamaca paraguaya’, de Paz Encina, i de ‘Géminis’, d’Albertina Carri. A França ha produït a Juliette Garcias a ‘Sois Sages (Be Good)’ i és responsable d’”Ellas’, de Malgorzata Szumowska, amb qui està treballant en el seu últim projecte: ‘Soeurs’.

Des del 2010, ha buscat nous horitzons amb directores romaneses com Marian Crisan i Anca Puiu, la turca Yesim Ustaoglu o l’ucraïnès Sergei Loznitsa. Les seves últimes produccions han estat ‘La dona de la muntanya’, de l’islandès Benedikt Erlingsson, i ‘Viaje a Nara’, de Naomi Kawase.

Marianne Slot va ser delegada del Festival de Cinema de Sant Sebastià per als països nòrdics entre 1997 i 2017. La seva vinculació amb Espanya a través del festival basc li ha permès conèixer bé el nostre cinema i el seu nom apareix al telefilm de Manuel Huerga, ‘Pau, la força d’un silenci’, sobre la figura de Pau Casals, i a la tercera pel·lícula de Neus Ballús, en fase de postproducció, ‘Sis dies corrents’.

Marianne Slot no es declara obertament feminista. A la productora Slot Machine treballen en igualtat de condicions tres dones amb diferents responsabilitats. Dels 23 directors que figuren al seu catàleg, 12 són dones.

Marianne Slot és, als seus 51 anys, una de les dones més influents del cinema més compromès i arriscat que s’està fent en el món. Europeista convençuda, és una defensora de les coproduccions internacionals i de la barreja entre les cultures. És, en definitiva, un exemple excel·lent per a totes les dones que intenten fer un cinema diferent.