Durant el mes de desembre es va instal·lar una tanca metàl·lica de 300 metres al carrer Major del Rectoret. ANDREU LEGAZ, veí del Rectoret “Ha aparegut aquí com si fos un regal de Nadal i és tot el contrari.” Els veïns d'aquest barri denuncien que s'ha creat un problema on no hi era. RAMON GAMONDI, veí del Rectoret “És com un disbarat. Perquè és un problema de seguretat. Són carrers molt estrets i a la que es creuen dos cotxes i hi ha una persona caminant ja és perillós. Abans podien caminar pel marge, però ara aquest marge ja no hi és.” A més, amb la col·locació d'aquestes tanques dobles també s'ha dificultat el pas dels senglars al bosc. EMMA SOLER, veïna del Rectoret “Si ells van pel seu camí i se'l troben tancat evidentment s'esveren, tu també t'esveres i es troben al mateix temps, les persones, els cotxes i els animals, i això abans no passava.” YURI DE BRUYN, veí del Rectoret “Me ha pasado ya dos veces que por la noche no ves tan bien, cae un jabalí y no puede escapar porque se asusta y en vez de ir por la montaña no hay manera porque las vallas lo paran.” Els veïns denuncien que les tanques s'han col·locat en trams rectes on no calia i que, a més, en poc més de mig quilòmetre trobem fins a quatre models diferents. JAUME LLANSÓ, conseller tècnic de Sarrià – Sant Gervasi “Hem parlat amb infraestructures i farem una mica de supervisió de tots aquests elements. Si hi ha algun element que hem de retirar es retirarà.” Els veïns demanen la seva retirada immediata i que s'inverteixi, diuen, en les prioritats reals del barri, com ara arreglar trams de carrer com aquest, on ja s'han enregistrat accidents.

Ha aparegut aquí “com si fos un regal de Nadal”, ironitza Andreu Legaz, veí del Rectoret. “S’ha creat un problema on no ho era”, afegeix. Al desembre, es va instal·lar una tanca metàl·lica doble al carrer Major del Rectoret, on no es pot circular a més de 20 quilòmetres per hora.

“Si observem la carretera de Vallvidrera o amb la carretera de la Rabassada, aquestes tanques no hi són. Són només a les corbes. No entenc perquè una carretera infinitament més transitada té unes mesures de suposadament seguretat inferiors a les que hi ha dintre d’un barri”, denuncia Emma Soler, veïna del barri.

“La tanca ha fet el carrer més estret, de manera que la gent que baixa a peu a l’estació no pot apartar-se al marge quan dos cotxes es creuen. Ha fet augmentar el perill.” ens explica Ramon Gamondi, un altre veí del barri. A més de fer la carretera més estreta, les tanques no permeten que els senglars puguin accedir al bosc una vegada entren al carrer. Això provoca situacions de perill que empitjoraran ara quan comencin a criar, segons expliquen els veïns.

Els veïns també critiquen l’estètica d’aquestes tanques ja que en poc més d’un quilòmetre tenen quatre tipus de tanques diferents. Ramon Gamondi demana que en cas que sigui necessari col·locar-ne a algun lloc, s’hauria de pensar en un model “més d’acord al lloc on estem, que és una muntanya.

La col·locació de les tanques ha agafat per sorpresa el mateix govern del districte. Jaume Llansó, conseller tècnic del districte, explica que “s’ha actuat amb visió de ciutat en un lloc, que per tractar-se d’un barri de muntanya, s’hauria d’haver fet amb més sensibilitat.” Afegeix que des del districte ja han parlat amb l’Àrea de Mobilitat i Infraestructures i tenen una reunió fixada per als propers dies per supervisar sobre el terreny “quins elements són necessaris i quins no”. En aquest sentit assegura que “si hi ha algun element que s’hagi de retirar, es retirarà”. De moment però, en comptes de treure tanques, encara se n’hi estan col·locant algunes més.