La Copa Amèrica de Vela ja s’acosta per l’horitzó del mar de Barcelona. En tres mesos començarà la 37a edició amb una novetat històrica. Per primera vegada hi haurà una edició femenina: la Puig Women’s America’s Cup Barcelona, que es durà a terme del 10 al 16 d’octubre i hi participaran 12 països d’arreu del món, entre els quals un equip barceloní: el Sail Team Bcn. Aquest dimarts, 21 de maig, s’ha fet la presentació de la primera edició femenina de la història a la Fundació Joan Miró, en què s’han explicat més detalls del que serà un dels atractius de la 37a Copa Amèrica de vela.

Les regatistes veuen la primera edició femenina de la Copa Amèrica de vela com “un somni fet realitat”

L’acte ha inclòs la presència de Grant Dalton, CEO de la Copa Amèrica; Abby Ehler, coordinadora de la Puig Women’s America’s Cup; Marc Puig, president executiu de Puig —el patrocinador de l’edició—; Silvia Mas, regatista i membre de l’equip barceloní Sail Team Bcn, i Patricia Urquiola, dissenyadora i arquitecta del trofeu de la Puig Women’s America’s Cup. Tots els presents en aquest acte han coincidit amb les paraules de la coordinadora, Abby Ehler, que ha afirmat que “aquesta edició femenina serà un dels fets més destacats d’aquesta Copa Amèrica, serà inoblidable”.

Serà un dels fets més destacats d’aquesta Copa Amèrica, serà inoblidable
Abby Ehler, , coordinadora Puig Women’s America’s Cup

La regatista Silvia Mas s’ha mostrat emocionada i orgullosa per aquesta primera edició femenina. “Que hi puguin participar les dones per primera vegada i que a més sigui a Barcelona és un somni fet realitat. La Copa Amèrica és l’esdeveniment més important en el món de la vela, des de petita l’he vist i sempre veia que hi competien homes. Mai m’hauria imaginat que podríem formar part d’aquest moment”, ha explicat Mas.

Puig, la marca cosmètica que patrocina la Women’s America’s Cup

La marca que donarà nom a la primera edició femenina de la Copa America serà Puig, una empresa de productes cosmètics. El seu president, Marc Puig, ha explicat que “tenen una història llarga d’associació amb la vela, amb més de 40 anys patrocinant regates”. I que, a més, un dels altres motius que els ha portat a patrocinar aquesta edició és que “la majoria dels consumidors de Puig són dones i el 70 % de treballadors de l’empresa, també”.