(EFE) Els equips competidors a la 37a Copa Amèrica a Barcelona 2024 ja ocupen, un any abans de l’inici de la competició, les seves bases a la ciutat comtal, encara que les estratègies de cadascun és diferent per no desvelar les armes als rivals.
El Luna Rossa ja és a la ciutat
L’equip italià Luna Rossa Prada Pirelli, finalista de l’edició passada i que va arribar a Barcelona a principis de juliol per instal·lar-se a la base del moll de Llevant, al final del passeig de Joan de Borbó, només ha traslladat a Barcelona diverses llanxes de suport i l’AC40 (monocasc d’11,80 metres amb hidroales) que va rebre el mes de maig passat.
Serà l’embarcació que utilitzarà en les regates preliminars de la 37a Copa Amèrica a Vilanova i la Geltrú (el Garraf) del 14 al 17 de setembre, i a Jidda (l’Aràbia Saudita) del 30 de novembre al 3 de desembre d’enguany.
L’equip italià reparteix els entrenaments entre Barcelona i la base permanent de Càller (Sardenya), on hi ha part de l’equip i l’LEQ12 (monocasc amb hidroales d’eslora menor i igual a 12 metres), que cada equip pot dissenyar i construir seguint les regles de la 37a edició i que només serveix per entrenar i provar sistemes.
L’LEQ12, mentre s’esperava disposar de l’AC40, va ser dissenyat i construït sota la direcció del coordinador de disseny de Luna Rossa, l’uruguaià-brasiler Horacio Carabelli i avarat el novembre del 2022.
Carabelli ha explicat que “l’AC40 arribava construït de sèrie (se n’han fet nou) i per a nosaltres era més fàcil fer l’evolució de vaixell des d’un disseny nostre i traslladar-lo al disseny i construcció del nostre AC75”. El mateix es farà a Persico Marine a la localitat de Nembro, província de Bèrgam.
L’LEQ12 es va avarar el novembre del 2022 i ha fet el seu paper a la perfecció en els entrenaments a Càller. Un dels patrons (timoners) de l’equip —compartirà posició amb l’australià James Spithill— va estar fent els primers entrenaments amb l’AC40 a Barcelona i ha reconegut que “crec que serà molt important obtenir les eines adequades per navegar amb les onades i els vents suaus de Barcelona”.
“Penso que l’enfocament de tots els equips és en les condicions del camp de regates de Barcelona, ja que no són fàcils de trobar a cap altre lloc del món. Així que naveguem uns dies a Barcelona i és una molt bona experiència per a nosaltres”, ha afegit.
Alternen entrenaments a Barcelona i Càller
Ara ha tornat a Càller i ha navegat amb l’LEQ12 per provar una nova vela més gran, d’una superfície impressionant, de gran curvatura i amb el sistema de control d’escota major molt millorat. També han provat una hidroala anèdrica (angle de les ales en V invertida) asimètrica, anomenada Wing02.
Bruni ha comentat a l’equip de reconeixement que “l’LEQ12 es va construir principalment per fer proves d’hidroales, però, òbviament, també veles i moltes altres coses, però les hidroales són un tema clau i l’LEQ412 és l’eina perfecta per comprovar coses noves per donar les respostes correctes als dissenyadors”.
Ara, tornaran a entrenar a Barcelona amb alguna de les coses que hauran provat a Càller i aniran intercalant sessions a les dues seus, encara que Bruni també considera important “dominar” el camp de regates barceloní.