sergi mingote

L’alpinista de Parets del Vallès Sergi Mingote ja ha començat el repte per promocionar la candidatura dels Jocs Olímpics d’Hivern Pirineus-Barcelona 2030. El repte anomenat Olympic Route consisteix a recórrer 7.200 quilòmetres per 10 països europeus i pujar 14 cims durant el trajecte. És un repte de zero emissions, ja que es desplaçarà en bicicleta durant el recorregut, una bicicleta amb cinc alforges i amb un pes de 50 quilos.

Del 22 al 26 de juny

• La sortida de l’Olympic Route va ser dilluns, 22 de juny, des de l’Estadi Olímpic Lluís Companys per arribar fins a Girona, 106 quilòmetres.
  • El segon dia Sergi Mingote va recórrer 94,5 quilòmetres, els que separen Girona de Ripoll.
  • La tercera etapa va portar l’alpinista català per primer cop fora de Catalunya. Va anar de Ripoll a Andorra i va fer un total de 120,8 quilòmetres.
  • Dijous, 25 de juny, va dividir el dia en dos sectors. En el primer va pujar al Comapedrosa i en el segon va anar d’Arinsal a Àreu. En total, 57,6 quilòmetres.
  • En el cinquè dia Sergi Mingote va arribar als peus del cim més alt de Catalunya, la Pica d’Estats.

Del 27 de juny a l’1 de juliol

• Dissabte, 27 de juny, va tocar pujar a quatre pics de 3.000 metres: pic Rodó de Canalbona (3.005 m), punta Gabarró (3.114 m), Pica d’Estats (3.143 m) i pic Verdaguer (3.133 m).
  • La primera setmana de travessa la va acabar arribant a l’Aragó després de fer una etapa de 96 quilòmetres entre Bòssost i Benasc.
  • Arribada al 5è tres mil de la ruta amb l’Aneto, el pic més alt dels Pirineus i el més alt fet fins ara.
  • El mes de juliol ha començat amb molt de sol. La desena etapa ha estat de Benasc a Binèfar amb un total de 110,3 quilòmetres.

Del 3 al 7 de juliol

• Les dues darreres etapes han comprès el recorregut Binèfar-Igualada-Barcelona.
  • Sergi Mingote ha completat les 12 primeres etapes de l’Olympic Route amb 950 quilòmetres recorreguts, on ha pujat 10 cims.
  • Després de tornar a Barcelona i passar una estona amb la família, Mingote agafarà un ferri cap a Sardenya.
  • Un cop arribat a l’illa, Mingote ha fet una etapa de tres hores i 40 quilòmetres.
  • De nou ferri i cap a Santa Teresa de Gallura.
  • Després de 12 hores d’espera per agafar el ferri (pel mal temps) ha arribat a Còrsega.

Sergi Mingote per Sardenya

11 de juliol (etapes 17, 18, 19 i 20)

• Sergi Mingote ha completat durant aquestes quatre etapes la travessa nord/sud de l’illa de Còrsega. L’alpinista defineix l’experiència com a dura, bonica, deshidratació i passió. En total Mingote suma 1.382 quilòmetres amb 2o etapes.

mingote

Del 12 al 16 de juliol (etapes 21, 22, 23 i 24)

• Després de deixar enrere l’illa de Còrsega l’alpinista de Parets ha entrat a Itàlia. Ha passat per Torí i ha pujat al Colle San Carlo (10 km i un 10 % de desnivell de mitjana) i a l’alt de “COPI”, el port més dur de la Vall d’Aosta.
  • Tot seguit va anar cap al Refugi Vittorio Emanuele, després cap a la muntanya del Gran Paradiso per arribar a Lausana.

Del 17 al 22 de juliol (etapes 25, 26, 27, 28 i 29)

• La ruta arriba al port de Gotthard Pass, amb pavès, i després cap a Menaggio i Cortina d’Ampezzo. En aquest trajecte Mingote perd el dron mentre volava per Suïssa. Els Dolomites són “increïbles”. Segueix pedalant des del cim de Messo i a continuació el Passo Tre Croci, un trencacames.
  • Una de les ascensions més dures arriba amb el port del mont Zoncolan, amb rampes de fins al 22 %. Una etapa que finalitza a Treviso. Després de gairebé una setmana a Itàlia ara toca marxar cap a Croàcia.

Del 23 al 26 de juliol (etapes 30, 31, 32 i 33)

• Sergi Mingote arriba a Dubrovnik i ja acumula 4.000 km de l’Olympic Route.
  • L’alpinista català segueix acumulant quilòmetres i, a més, novetats. Vol tornar cap a Itàlia

Del 27 al 30 de juliol (etapes 34, 35, 36, 37 , 38 i 39)

• Mingote deixa enrere, no sense dificultats burocràtiques, Croàcia
  • Des de Bari toca anar cap al massís de Gargano. Puja al mont Calvello (1.053 m)
  • Amb un ferri cap a Sicília per pujar a l’Etna
  • Puja a l’Etna, el volcà actiu més alt d’Europa amb 3.342 m. Després toca el Vesubi.

Del 31 de juliol al 02 agost (etapes 40, 41 i 42)

• El mes de juliol, Sergi Mingote l’acaba pujant al Vesubi. Visita un dels cràters d’un dels volcans més coneguts del món
  • I el mes d’agost l’alpinista el comença en una jornada de connexió entre Pompeia i Bríndisi. Es tracta de deixar enrere Itàlia i viatjar fins a Grècia, on afrontarà els últims 10 dies d’aquesta Olympic Route.

Del 3 d’agost al 8 d’agost (etapes 43, 44, 45, 46, 47 i 48)

• Després d’arribar en ferri, etapa de Patras a Akrátas. 70 km més en bicicleta ja en territori grec.
  • Abans d’arribar a Atenes, Sergi Mingote completa 75 km entre Akrátas i Loutraki. Tot seguit, completa els 90 km que separen Loutraki d’Atenes.
  • Un cop a Atenes, Mingote es dirigeix a Kastraki i tot seguit escala la cara nord de la paret Doupiani.
  • Finalment, en la darrera etapa, corona el cim de Mytikas (2.918m), la més alta del mont Olimp.