La vicepresidenta del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, Victòria Gómez, recomana que els infants “no tinguin totes les hores ocupades” a l’estiu i puguin dedicar temps a desenvolupar activitats diferents de les de l’hivern, com la creativitat, la lectura, els passatemps o els esports d’aigua. Gómez s’ha posicionat en contra dels quaderns d’estiu, que proposen “deures pautats” i ha instat els pares a tenir en compte la “maduració” del nen abans de decidir-se a enviar-lo de colònies.

El final de les classes i l’inici de les vacances d’estiu suposa un maldecap per a moltes famílies i sorgeixen els dubtes sobre quines activitats poden ser millors per mantenir els fills ocupats durant els mesos de juliol i agost. La majoria opten per apuntar-los a activitats de lleure com casals o colònies o no tenen més remei que deixar-los amb els avis durant massa hores seguides. Per Victòria Gómez, els avis “poden ser un ajut”, a estones, però no “per entretenir-los durant tot el dia.”

Gómez ha explicat com a la comunitat autònoma de Cantàbria l’any passat es va posar en marxa un calendari escolar “diferent” per no concentrar-ho tot a l’estiu. Van proposar “repartir les vacances” en una o dues setmanes posades cada dos mesos aproximadament. Gómez ha qualificat el projecte de “interessant” però difícil d’aplicar en països mediterranis. “Aquest últim mes ha estat terrible a les escoles, hem tingut aules que han estat a 37 graus alguns dies”. Per això Gómez dubta que hi hagi alternatives possibles per allargar el curs escolar.

Escolta l’entrevista sencera aquí: