Una dotzena de treballadors del Servei d’Informació i Taquilles del CosmoCaixa han començat una vaga indefinida, en desacord amb els canvis que introduïrà la nova gestora del servei, i han fet visible el posicionament que prenen protestant a les portes del museu. Malgrat això, el CosmoCaixa segueix obert al públic, ja que la reunió d’aquest dimarts entre la nova empresa i alguns empleats ha permès arribar a alguns acords, com ara reubicar-los en un altre lloc de feina. Fonts de l’Obra Social La Caixa han assegurat a BTV que “tots els treballadors han rebut la mateixa proposta” si bé només uns quants l’han acceptada. Aquesta proposta contempla mantenir-los amb el mateix sou i horari però no els respecta l’antiguitat.

Els que fan vaga es preveu que deixin el càrrec al febrer, quan la nova empresa començarà a exercir les taques del servei d’Informació i Taquilles. Els problemes generats al CosmoCaixa són fruit del resultat del concurs de preveïdors que l’Obra Social La Caixa va decidir concedir a Magma Serveis Culturals durant els propers quatre anys. Segons els vaguistes, el canvi s’ha fet “atenent motius econòmics”, però des de l’Obra Social s’al·leguen “motius de transparència”. Els treballadors actuals del Servei d’Informació i Taquilles del museu estan subcontractats per Lavola 1981, la gestora que en queda ara fora.

El 8 de gener, l’assemblea de treballadors es va reunir amb les dues empreses externes i amb representants de l’Obra Social La Caixa. En aquesta trobada es va informar als presents que Magma els proposava canvis d’ubicació en altres empreses del grup.  Els afectats ho veuen, però, com una mostra de la “nul·la voluntat de diàleg de la nova gestora.

També entenen que “una entitat com l’Obra Social La Caixa, que porta a terme tants projectes de protecció dels col·lectius més desafavorits i que presumeix de ser un exemple de consciència social, no pot fer els ulls grossos a l’acomiadament en bloc del personal d’un dels seus centres, que és, d’altra banda, un dels museus més visitats i emblemàtics de Barcelona”. També critiquen que “darrere de l’Obra Social La Caixa hi ha Caixabank, un dels bancs més grans del país, que ha declarat beneficis superiors als 450 milions d’euros en els nou primers mesos de 2013”.

És per tot plegat que des del 15 de gener duen a terme una campanya informativa a l’entrada del museu, i també a la xarxa. El blog, el Facebook i Twitter en són les principals plataformes, aquesta última amb el perfil @vagacosmocaixa i l’etiqueta #vagacosmocaixa


 

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a