Aglomeracions, nervis i cues. Els qui volien comprar avui als centres comercials de Barcelona s'ho havien de prendre amb calma. És el dia de més vendes de tot l'any. "En principi no haver de comprar, però sempre queden les últimes coses de l'últim moment." "Ara mateix he comprat un llibre i estic donant voltes per mirar, comprar juguets o alguna coseta més." La mateixa imatge s'ha repetit al centre de la ciutat, on, segons els comerciants, la campanya de Nadal ha estat molt bona. MIGUEL ÁNGEL FRAILE, Confederació de Comerç de Catalunya "Hi ha comerciants que comenten que tenen un creixement d'un 10, 15 o un 20 per cent. Tenim un efecte extraordinari que és el del turisme i per això la zona més central, la plaça de Catalunya, el passeig de Gràcia, la rambla de Catalunya, la zona més internacional o més turística, segurament ha tingut creixements superiors a la resta de la ciutat." Per atraure clients, aquest any els aparadors estan plens de descomptes sucosos. Els comerciants, però, asseguren que en cap cas les rebaixes s'han avançat. Començaran, com marca la llei, el proper divendres. Més feina, doncs, per als venedors, que només tenen un dia de treva: demà. "Dormir, dormir i dormir. Esperar, esperar que vinguin les vacances de febrer." Si en algun lloc hi havia presses aquest matí era a les joguineries. Alguns dels regals estrella fa dies que estan esgotats. MERCÈ BORRAL, Joguines Monforte "De nen, una pista de baldufa. I de nena, la perruqueria de la Nancy, la boutique de la Nenuco i unes nines monstre." En aquesta botiga fins i tot els han trucat de Saragossa i Sevilla per saber si en tenien. Per alguns, aquests dies són autèntiques curses a la recerca del regal perfecte.

Si tot va bé, la Confederació espera tancar la campanya de Nadal amb un nivell de vendes similar al de l’any passat. Segons Fraile, és possible que les botigues de les zones més cèntriques augmentin la facturació “gràcies a l’efecte del turisme“. Per contra, en alguns barris, les vendes poden estar per sota de la mitjana.

Respecte a les promocions que, durant aquests dies, es veuen en algunes botigues, el president de la Confederació de Comerç diu que no es tracta “d’un avançament de les rebaixes” sinó de captar l’atenció del client per animar les vendes.