La Federació de Serveis, Mobilitat i Consum de la UGT ha convocat una vaga del 5 a l’11 de desembre per protestar per les condicions laborals dels treballadors dels “contact center” o centres d’atenció multicanal. Hi ha 90.000 treballadors cridats a fer vaga a tot l’estat, 35.000 dels quals són de Catalunya. Reivindiquen increments salarials, la reducció de jornades parcials i l’augment dels contractes indefinits. A més, demanen facilitats per conciliar la vida laboral amb la familiar.

Critiquen l’actitud de la patronal i el bloqueig de la negociació del conveni. Denuncien que tornin a plantejar la reducció d’alguns drets assolits, com ara el permís retribuït de 35 hores anuals per anar al metge. A més, alerten que la patronal es nega a abonar un deute per no pagar correctament els incentius a 25.000 treballadors, tot i que el Tribunal Suprem en reconeix el dret.

Les mobilitzacions van començar el 5 d’octubre i el 28 de novembre va tenir lloc una altra vaga de 24 hores que va tenir un 75 % de seguiment. Quan acabi aquesta convocatòria, els sindicats tornaran a reunir-se per veure quin ha de ser el pas següent.