Palo Alto vol continuar creixent. I per això ja està preparant un festival anual de gran format per a aquesta primavera. Es tracta d’un model que ja han provat aquest any a València, però que ara volen portar a la ciutat que els ha vist néixer, i fins i tot, exportar-lo els pròxims mesos a Madrid. De moment no se’n sap la ubicació exacta, però des de l’organització asseguren que serà la barreja perfecta entre un festival de música i un mercat a l’aire lliure. La novetat serà disposar d’un espai “de 3.000 metres quadrats i amb capacitat per 30.000 persones”, ha explicat la fundadora de l’esdeveniment, Paula Mariscal.

En aquesta nova edició, que s’ha celebrat aquest cap de setmana i tindrà continuïtat els propers 17 i 18 de desembre, Palo Alto ha apostat per projectes que destaquen pel seu valor humà i social i, en especial, per la història humana que hi ha al darrere. La gran majoria, joves dissenyadors i creatius que despunten per la qualitat i maduresa de les seves propostes.

L’altra novetat ha estat que Palo Alto Market ha decidit unir forces amb les organitzacions dedicades a tasques socials, la lluita pels drets humans i el respecte ambiental. Aquesta vegada s’ha convidat dues ONG per divulgar la seva campanya: GreenpeacePallapupas. Una iniciativa que està prevista que tingui continuïtat les pròximes edicions.

Cal recordar que l’inici de Palo Alto van ser convuls, amb una primera edició que va generar molta expectació i llargues cues, però que va haver de ser clausurada per la Guàrdia Urbana per manca de llicència. Amb el pas de les edicions, que s’han anat organitzant el primer cap de setmana de cada mes, també s’han anat incorporant noves activitats culturals, amb presència gastronòmica i tallers infantils. Així, fins a arribar-se a consolidar com a espai d’oci, cultura i comerç a l’aire lliure, com ho demostren les 15.000 persones de mitjana que passen per l’espai cada vegada.