(ACN) El president del comitè executiu de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, ha assegurat aquest dijous que les previsions d’ocupació turística a Barcelona per Setmana Santa són del 70 %. Ho ha dit durant una roda de premsa al Liceu, on la directora general de Turisme de Barcelona, Marian Muro, ha presentat l’acció de promoció “Barcelona is back to Europe”.
Les principals atraccions: cultura, gastronomia i ciència
La campanya promourà la ciutat i les seves principals atraccions culturals, gastronòmiques o científiques a Alemanya, França, el Regne Unit, Itàlia i els Països Baixos. Muro ha afirmat que l’objectiu és explicar que Barcelona “està activa i és segura” i ha recordat que Turisme i l’Ajuntament han fet “una acció intensa els darrers dos anys per presentar al món un producte diferenciat”. El regidor de Turisme i Indústries Creatives de Barcelona, Xavier Marcé, ha defensat a la roda de premsa la importància de la campanya “pel turisme i per mantenir el lideratge a Europa com una ciutat capdavantera en regeneració i transformació econòmica”.
Muro ha dit que els seus contactes indiquen que tres de cada cinc europeus té intenció de viatjar el primer semestre d’aquest any. També ha destacat el mercat dels Estats Units com a un dels principals objectius per atraure turisme a Barcelona. “És un mercat que vol venir i que vol viatjar”, ha dit. Des de Turisme de Barcelona destaquen esdeveniments esportius com la Copa Amèrica; culturals, com l’aniversari del Liceu o l’Any Picasso i l’Any Miró, o la “revolució gastronòmica”, com a principals atraccions turístiques que ofereix la ciutat.
Torres ha assegurat que els turistes europeus són el principal client de Barcelona i el que més repeteix, amb una xifra que ha situat en el 55 %.