(ACN) El tràfic de mercaderies al port de Barcelona ha caigut un 11,3 % entre gener i febrer en comparació amb el mateix període de l’any passat, fins a 10 milions de tones. Segons les dades publicades per la infraestructura aquest divendres, el retrocés s’atribueix a la “contracció” de la demanda pel context econòmic global.

En canvi, destaca “l’extraordinari dinamisme” del transport de vehicles nous, que en els dos primers mesos de l’any ha multiplicat per dos els registres del 2022, fins a moure 119.898 unitats (+104 %). El bon comportament s’atribueix tant al comerç exterior, que ha crescut un 111,9 %, com al cabotatge, que ha pujat un 60,7 %. També ha pujat el tràfic de granels sòlids (+17,8 %), sobretot la sal, potasses i ciment.

En un comunicat, la infraestructura portuària indica que ha constatat un “cert alentiment” del tràfic de contenidors, que ha caigut un 8,6 %. El tràfic de contenidors plens, que és el que reflecteix millor la situació econòmica, ha baixat un 2,2 % en importacions i un 14,8 % en exportacions. La baixada s’explica, sobretot, pel fet que les connexions amb la Xina —el primer mercat del Port de Barcelona— han caigut un 11,8 %, i també han empitjorat els negocis amb els Estats Units, Turquia, Corea del Sud i l’Índia.

Pel que fa al transport de passatgers, entre gener i febrer han crescut un 25,5 % els viatgers de ferri (127.321 passatgers) i un 260,5 % els de creuer (172.837 passatgers). Segons la infraestructura, les dades demostren que “s’està avançant en la desestacionalització” d’aquest tràfic.