Representants de l’audiovisual, la moda, el disseny, l’arquitectura i les arts visuals s’han reunit aquest dijous al Disseny Hub en la primera sessió d’una plataforma que vol treballar en accions que impulsin la indústria creativa. Un sector que, a Barcelona, té més de 4.500 empreses i crea més de 43.500 llocs de treball i genera més de 10.158 milions d’euros.
Es tracta d’un espai creat per la Regidoria d’Indústries Creatives de l’Ajuntament per generar polítiques d’impuls del sector a llarg termini. El primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha destacat “el paper que les indústries creatives han tingut històricament en la projecció de la marca Barcelona i com aquesta es pot reforçar encara més a partir de les noves finestres d’oportunitat que ofereixen la digitalització i els nous hàbits de consum”.
Un plenari dos cops l’any
En aquesta primera trobada s’han abordat alguns dels reptes o objectius com ara plantejar propostes d’actuació dirigides a les diferents administracions, demanar canvis legislatius o normatius o fer propostes per a la projecció internacional del sector creatiu, entre d’altres. Per posar fil a l’agulla, la plataforma compta amb un plenari format per 70 membres que es reunirà dues vegades l’any i que estarà presidida pel primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni.