MONTSE COSTA, gerent grup GSR "Entre un 80 % és local i el 20 % és estranger, per tant vol dir, que cada vegada més, Tast a la Rambla es consolida i forma part d'un acte més que es fa a Barcelona." XAVIER MASIP, gerent d'Amics de la Rambla "Hem passat de les 80.000 a les 105.000 racions venudes. Per tant són moltes racions només en 4 dies, la veritat és que les cuines han treballat a tope."

Des de dijous i fins aquest diumenge, Tast a la Rambla també ha organitzat diversos tallers i ponències, on han assistit 3.000 persones. Joan Oliveras, president d’Amics de la Rambla, i Roser Torras, directora del Grup Gsr, destaquen l’assistència i la resposta ciutadana de la proposta gastronòmica. De fet, la tercera edició ha superat totes les xifres assolides en els dos anys anteriors, ja que no s’havien assolit les 100.000 degustacions. Malgrat l’èxit, no s’ha pogut invertir el percentatge de visitants entre els barcelonins i els turistes tal com esperava l’organització, que continuen representant un 20 %.

Aquest any la tapa més venuda ha estat la de milfulles caramelitzada de salmó fumat, foie gras, ceba tendra i poma verda del restaurant Loidi del xef Martín Berasategui. La tapa guanyadora del concurs ha estat la de calamarsó farcit de cap i pota, mojo verd i cotnes de porc al pebre vermell de la Vera, una degustació realitzada pel restaurant de l’Hotel España, que també du el segell gastronòmic de Berasategui.

La iniciativa Tast a la Rambla va néixer fa dos anys a través de l’entitat Amics de la Rambla, amb l’objectiu principal de recuperar la Rambla pel visitant barceloní tot acostant l’alta cuina als ciutadans a través de preus assequibles. Per això, aquest any, seguint la pauta de les edicions anteriors, cada tapa tenia un preu de quatre euros.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a
Imatge de l'autor/a