El flamenc, els toros i el barret mexicà segueixen triomfant. Malgrat aquests objectes no són precisament símbols catalans, els turistes quan visiten Catalunya se'ls emporten cap a casa. Per intentar canviar aquesta situació, fa un any que des de la Generalitat es va proposar fer bandera del turisme identitari. Es va demanar als comerciants de les zones turístiques que fessin un esforç i vetllessin per la cultura catalana amb un catàleg de productes com els caganers o la Patum. Però els articles que segueixen triomfant són els de sempre. Però, als records de tota la vida els han sortit competidors. Cada cop es venen més samarretes i objectes del Barça i els "souvenirs" de Gaudí també han anat guanyant terreny. Malgrat tot, encara falta que els turistes coneguin més la realitat de la societat catalana perquè, de moment, van molt perduts. VALENTINE "No conozco mucho los monumentos, paella, las sevillanas, el flamenco". Però comencen a haver-hi alternatives per aquest tipus de botigues. Un exemple és la botiga Empremtes de Catalunya, una marca registrada per la Generalitat que ofereix records vinculats a l'art, la cultura, la tradició o el paisatge catalans.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a