Vincular el nom de Barcelona a una marca és sinònim d'èxit. Això creuen els empresaris turístics de la província, que aquest any han començat a impulsar la marca Costa de Barcelona. Una denominació que agrupa més de 100 quilòmetres de platges de les comarques del Barcelonès, el Maresme, el Baix Llobregat i el Garraf. La Diputació de Barcelona s'uneix a la iniciativa i demana ara que la Generalitat reconegui oficialment la nova marca. ALBERTO FERNÁNDEZ DÍAZ, vicepresident de la Diputació de Barcelona "Des de Barcelona no hem sabut potenciar el conjunt tal com fan altres ciutats espanyoles molt rellevants. Això ens donaria més rellevància en els operadors turístics, que sinó no es fixen en entorns comarcals." Però la marca Barcelona no només s'utilitza a la província. En altres punts turístics de Catalunya, els empresaris ja utilitzen actualment el reclam de la ciutat. DOLORS BATALLÉ, directora Patronat Turisme Girona-Costa Brava "Una marca t'ha d'ajudar a vendre, i nosaltres ara mateix venem més amb Barcelona que amb la marca Catalunya. Això no vol dir que no puguis anar construint una marca, però has d'anar vient com fer-ho." Per aquest motiu, creuen que cal obrir un període de reflexió sobre els punts forts i el posicionament de les marques actuals, per veure com encarar el futur del turisme a Catalunya.