Es tracta del quart expedient de suspensió que la filial de Volkswagen planteja en l’últim any per ajustar la producció a la caiguda de la demanda i salvar l’excedent de plantilla als centres de Martorell i la Zona Franca, fins que s’iniciï la fabricació del nou Audi Q3, a mitjan 2011.

Els sindicats han explicat a l’agència Efe que el nou ERO, que tindrà vigència durant tot l’any vinent, estableix aturades rotatives en la producció per a blocs de 1.100 treballadors al mes, excloent els períodes de vacances. La companyia planteja també el tancament de les tres línies de producció, segons les necessitats comercials, durant 51 dies com a màxim.

L’empresa presentarà avui mateix la documentació de l’ERO a l’administració i dilluns vinent se n’obriran les negociacions amb els sindicats. Per al president del comitè d’empresa de Seat, Matías Carnero (UGT), el més important és que l’ERO garanteixi el manteniment de la totalitat de la plantilla.