planta Seat Martorell

(ACN) Seat ha plantejat als sindicats en una reunió aquest dimecres la necessitat de negociar un altre expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) que es començaria a aplicar el 27 de setembre i tindria vigència fins a finals de juny del 2022.

L’automobilística considera que cal aplicar més mesures de flexibilitat per fer front a l’escassetat global de xips semiconductors. L’expedient serà voluntari d’inici i les condicions concretes es determinaran durant la negociació amb els sindicats.

La companyia vol implementar mesures de flexibilitat a les plantes de Martorell, Barcelona i al Prat. L’ERTO preveurà la reducció temporal de part de la producció i una possible cancel·lació de torns.

La manca de semiconductors i microxips ha obligat a aturar la producció de la gran majoria de fàbriques automobilístiques en algun moment del 2021, inclosa la planta de Seat a Martorell, que ha tancat en diverses ocasions aquest estiu.

A causa de la pandèmia, els principals fabricants de semiconductors, que se situen a Àsia, van reassignar la seva producció a sectors com l’electrònica de consum, en detriment de la indústria de l’automoció.

Els nous brots de covid-19 a països asiàtics que concentren la producció han provocat tancaments d’indústria productora de xips que han accentuat els problemes en el subministrament d’aquests components.

L’empresa del grup Volkswagen va mantenir el volum de producció previst en la primera part de l’any gràcies a les mesures de flexibilitat, però en les últimes setmanes la companyia s’ha vist obligada a cancel·lar torns de producció i a interrompre la producció en diferents ocasions.