treballadors Seat

(ACN) Seat pacta amb els sindicats acabar l’expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) en vigor per la falta d’estoc de semiconductors el 30 de maig, un mes abans del previst, segons han informat CCOO i UGT en un comunicat. L’ERTO es va començar a aplicar el 18 de gener i tenia una afectació diària màxima de 400 persones a la planta de Martorell i 150 a la de Zona Franca.

Treballar caps de setmana i l’agost

Davant l'”estabilització” de la problemàtica amb el subministrament de xips, s’ha apostat per retirar l’ERTO i començar a planificar com recuperar la producció perduda, de 24.000 unitats aproximadament. Per a aquest motiu, els empleats aniran a treballar els dissabtes i diumenges del mes de juny i s’obrirà la fàbrica a l’agost.

Tenint en compte que no es té la certesa absoluta que els semiconductors arribin, els sindicats han pactat un mecanisme per compensar la modificació dels plans dels treballadors en cas que no es treballi a l’agost o els caps de setmana. D’aquesta manera, s’ha acordat que els empleats puguin percebre un lineal de 370 euros per treballar una setmana a la línia 1 i 1.200 euros per anar a la feina durant el mes d’agost a la línia 2.

Són susceptibles de ser afectats per aquesta modificació fins a 4.000 persones. Segons informen CCOO i UGT, Seat Components sí que mantindrà l’expedient en vigor fins a finals de juny. Fonts sindicals asseguren que caldrà contractar plantilla eventual per assegurar-se que el personal pugui fer les vacances que entren al conveni.